Fotograf:Göran Ekström

Bockjakt Jägartorpet premiären 2024

Välkomna på bockjakt vid Jägartorpet 17-18- augusti

Upplägg

Tillåtet vilt är råbock, räv och grävling.

Jakten genomförs som en morgon jakt och en kvälls jakt den 17/8 respektive 18/8. Möjligheter att pröva lock finns under hela dagen. Ni kommer att få ett område vilket ni får försöka inom, karta får ni på plats. Samling för jakten 16/8 kl. 18.00 vid jägartorpet då blir det en introduktionsutbildning hur bockjakt kan genomföras, vi går också igenom aktuella områden för jakten samt vilka jaktbestämmelser som gäller. Ni kan redan där på kvällen få komma ut och prova. För den som enbart deltar på söndag så är det samling 17/8 kl. 18.00.

Utrustning

Väl inskjutet vapen minst klass 2 vapenlicenser, försäkringsbevis och medlemskort Jägarförbundet. Kläder bör vara så att de är så tysta som möjligt, handskar för att dölja händer och något som döljer ansiktet är bra. Myggmedel kan också komma väl till pass. Något att sitta på samt någon form av skjutkäpp för stöd. En bra handkikare är också lämpligt att ha. Vill ni prova att locka så finns det många olika lockpipor att köpa. En smaksak vilka som är bäst. Buttolo är en enkel lockpipa att hantera.

Pris m.m.

Jakten kostar 150 kr/dag för medlemmar Värmland, övriga 200 kr/dag. Övernattning 300 kr/natt gäller alla. Då kan ni räkna ut vad ni ska betala.

Egna sängkläder måste ni ta med vid övernattning och var och en svarar för egen mathållning under vistelsen. Komplett kök finns för matlagning.

Betalning sker före jakten på endera BG 421–1033, eller Swish 1230335588, skriv namn och vilken jakt som avses.

Råbock kan köpas, 600 kr. (Eventuella avdrag för skottskador görs på plats).

Hitta

Google Maps. Sök på Jägartorpet Lungsund så får ni en bra väg dit.

Anmälan

Gör du till kursledaren Tomas Johnsson på Mail: tomas.johnsson@bahnhof.se senast tre dagar före aktuell jakt. Frågor ställs till kursledaren endera mail eller sms 070-2788908

Senast uppdaterad den 02 aug