måndag 09 september kl 19:19

När två blir en

Storfors och Kristinehamns jaktvårdskretsar funderar på sammanslagning.

Ni som var med på Jägareförbundet Värmlands senaste årsstämma kommer säkert ihåg att ett av informationsärendena var eventuell sammanslagning av Storfors och Kristinehamns jaktvårdskretsar.

Till dags dato har följande hänt:
Frågan om samgående väcktes av företrädare för Storfors jaktvårdskrets då man upplevde att medlemsintresset för att vara egen krets var sjunkande. Efter att ha diskuterat ett antal olika lösningar väcktes så tankarna på samgående med grannen.
Ett informations- och frågeblad togs fram och har mailats ut till båda kretsarnas medlemmar, totalt 563 stycken som Jägareförbundet Värmland har mailadress till. Ett antal svar har inkommit och tas med i det fortsatta arbetet. Noterbart är att ingen hitintills har avrått mot sammanslagningen.
I dagsläget fortsätter då arbetet med förslag till nya stadgar, förslag på hantering av bankmedel, kontakter med myndigheter och allt annat som rent praktiskt måste vara klart inför kommande ordinarie kretsårsmöten våren 2025. Skulle någon av de båda kretsarna rösta nej, då faller sammanslagningen.
Därför behöver just den här gången arbetet göras i dubbla upplagor, en som gäller om det blir sammanslagning av kretsarna och en som gäller om kretsarna ska fortsätta som idag.

Den som vill ha närmare information eller som har frågor med anledning av ovanstående är välkommen att kontakta respektive kretsordförande.
Storfors jaktvårdskrets, Alexander Söderholm 072-144 76 30.
Kristinehamns jaktvårdskrets, Maria Moberg 076-108 48 49.

/Jessica Larsson och Britt-Marie Nordquist
Jaktvårdskonsulent/ledamot i styrelsen Jägareförbundet Värmland

OBSERVERA!

En viktig del i vårt arbete framåt med sammanslagningen är att få in tankar och åsikter från dig som medlem. Därför finns möjligheten att svara på några frågor i en enkät som vi tagit fram. Svarsfrist 15 november 2024.

Enkäten finner du HÄR

Senast uppdaterad den 10 sep